Finalista del concurs Imagina l'Índia de la fundació Vicens Ferrer

L'Anna ha quedat finalista del concurs Imagina l'Índia de la fundació Vicens Ferrer amb una poesia molt bonica.

Moltes felicitats, Anna! 

http://www.imaginaindia.org/relats-guanyadors/  

Els 10 textos finalistes per la Categoria A i els 10 textos finalistes per la Categoria B es maquetaran en un únic llibre, conjuntament amb les 20 il·lustracions índies a les que fan referència. La FVF imprimirà 500 exemplars d’aquesta publicació.


L’Anita i els drets a l’índia

     

Si penses que a l’Índia hi ha igualtat
estàs ben equivocat,
ara t’explicaré una història
que et deixarà bocabadat.

Aquesta història me la va dir l’Anita,
una noia de l’Índia,
amb una cara trista
i una mica avergonyida.

Aquesta història me la va dir fregant els plats,
perquè el seu home estava treballant al camp.
El seu dit estava vermell i tremolant,
em va dir que els homes li havien fet molt
de mal.

Jo li vaig preguntar: perquè tot això?
i ella em va contestar: per la meva condició.
També va afegir: vull ser un home com els demés,
jo li vaig contestar: perquè? si ser dona mola molt més.

Em va dir que quan va néixer l’estaven a punt de matar,
no vol que li passi a la seva filla igual.
Per això hem de canviar el món,
a veure si les dones poden viure millor.

Anna Andrés 5B


Comentaris